Romania are soferi de nota 7

Studiul realizat de Comisia Europeana si Uniunea Internaţionala a Transportului Rutier (IRU) a scos la iveala cateva statistici ingrijoratoare: 85% dintre accidentele rutiere se datoreaza erorilor umane (soferi profesionisti si neprofesionisti) iar in aproximativ 25% din cazurile in care nu e fost vorba de erori umane, sunt implicati soferi profesionisti. Astfel, principalele 3 cauze ale accidentelor in care sunt implicate vehicule mari sunt:  viteza neadaptata la conditiile de drum, nerespectarea regulilor in intersecţii si manevrele necorespunzatoare la schimbarea benzilor de circulatie, in special dupa depasiri. Prin urmare devine prioritara monitorizarea continua a stilului de condus a soferilor si imbunatatirea lui continua.

Specialistii nostri au dezvoltat un sistem de determinare a stilului de condus al soferilor bazat pe evaluarea a 3 elemente esentiale in activitatea unui sofer profesionist: respectarea limitelor de viteza pe tronsoane de drum, a timpilor de condus reglementati legal (4,5 ore de condus si 45 minute de repaus) si frecventa franarilor si accelerarilor bruste.

Practic dam note soferilor de la 1 la 10 in functie de cat de agresiv conduc si generam un top al soferilor agresivi. Fiecare utilizator (companie) poate sa-si stabileasca propriile etaloane de calcul in functie de prevederile interne si domeniul de activitate (clar accelerarea sau franarea brusca nu va insemna acelasi lucru pentru un camion de mare tonaj sau un microbus de transport persoane). Astfel, in cazul vitezei, analizam respectarea limitelor legale de viteza pe tronsoanele de drum (50 km in localitati, etc.) sau a limitelor stabilite intern de firma (de ex. limita de 100 km pe autostrada). Conform rezultatelor generate de aplicatia TrackGPS, media notelor obtinute de soferii monitorizati este 7.

Solutia TrackGPS monitorizeaza respectarea timpilor de odihna de catre soferi si pe baza rapoartelor generate companiile pot sanctionata nerespectarea acestora. Controalele oficiale privind respectarea timpilor de conducere si de odihna s-au inmultit si odata cu ele si amenzile de 2000-2500 lei. In curand cuantumul acestor amenzi ar putea ajunge la 10.000-20.000 de lei conform unui proiect de lege propus de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.