Stii cum poti reduce 90% din furturile de combustibil?

29simulare header

Cand vine vorba de furtul de combustibil, soferii romani sunt foarte inventivi: la pompa, pe retur, la consum, la kilometrii. Indiferent de metoda utilizata, consecintele pentru firma sunt aceleasi: costuri din ce in ce mai mari cu combustibilul, care atarna greu in balanta lunara de cheltuieli. Exista numeroase modalitati de identificare a furturilor, adevarata provocare este sa o identifici pe cea mai potrivita pentru firma ta.

Efectul psihologic al monitorizarii este similar cu cel al radarului, singura diferenta fiind ca monitorizarea e constanta, pe toate sectoarele de drum si la orice ora. Apogeul impactului psihologic este inregistrat in primele doua-trei luni de la instalarea solutiei si a dispozitivelor, cand economiile inregistrate depasesc in general costul solutiei de monitorizare fiind si perioada in care se dau primele sanctiuni pentru angajatii mai “putin fricosi”.

Frica de a fi prins „cu mata-n sac”, impactul psihologic al monitorizarii, s-a dovedit a fi cel mai bun instrument de reducere sau chiar eliminare a furturilor de combustibil. Cu solutiile de monitorizare furturile sunt identificate imediat fiind vizibile atat sub forma unor scaderi bruste pe graficul de nivel rezervor, cat si in raportul tabelar si pot fi aduse imediat la cunostinta persoanelor interesate prin alerte trimise prin SMS sau e-mail.

Abateri. Desi toate dispozitivele electronice si mecanice prezinta mici abateri, marimea acestor abateri in cazul dispozitivelor TRK este acceptabila. Sondele litometrice utilizate in conditii normale de exploatare au o abatere de pana la 2% iar prin intrunirea unor conditii tehnice (forma si volum rezervor, pompele de alimentare, calibrare adecvata, etc.) aceasta abatere poate scadea chiar sub 1%.

Personalizari. Pentru vehiculele cu 2 rezervoare se instaleaza 2 sonde, cate una pentru fiecare rezervor iar in cazul rezervoarelor foarte mari se instaleaza 2 sonde litrometrice pe acelasi rezervor pentru a elimina abaterile iar calibrarea dispozitivelor se face manual si individual pentru fiecare masina. In cazul vehiculelor care nu suporta instalarea de sonde litrometrice, exista solutii conexe: buson de rezervor cu senzor on-off, conectarea la computerul de bord al masinii prin interfata CAN sau debitmetre.