Viitorul in sistemele de siguranta auto

Conform legistaţiei UE, din luna noiembrie a anului 2015 toate camioanele trebuiesc echipate cu un sistem de siguranţa impotriva coliziunilor. Pana in anul 2020, acest sistem va fi extins şi la automobile. Acesta va fi introdus  pentru a limita numarul coliziunilor din spate, care reprezinta un numar important din totalul accidentelor rutiere.

Suedezii de la Volvo lucreaza la un sistem de siguranţa care va face ca numarul accidentelor rutiere sa scada drastic in viitorul apropiat. Practic, utilizand un radar si o camera video, sistemul dezvoltat de acestia va detecta autoturismele din fata evitand coliziunile daca se circula cu o viteza maxima de 70 km/h. Atunci cand sistemul detecteaza un vehicul care ar putea fi lovit se declanşeaza un semnal luminos pe parbriz pentru a atrage atenţia soferului. Daca acesta nu are nicio reacţie, adica nu vireaza sau nu franeaza, lumina incepe sa palpaie şi se declanşeaza un semnal sonor. Daca şoferul tot nu are nicio reacţie camionul franeaza uşor. Daca camionul nu se opreşte la timp atunci intervine sistemul de siguranţa care opreşte maşina complet. De asemenea, avariile sunt pornite automat.

Probabil sistemul propus de Volvo va deveni realitate in viitor insa o alternativa imediata la acest sistem este modulul de comportament sofer dezvoltat, testat si implementat de TrackGPS la diversi clienti. Acesta are un rol preventiv, de educare si disciplinare a soferilor pentru ca acestia sa deprinda un stil de condus atent si economic.

Mai jos puteti vedea cum vor arata sistemele de siguranta Volvo, inceputul inlocuirii soferilor cu inteligenta artificiala.