52 din cele 65 de unități de transport din Direcției Generale Locativ-Comunală și Amenajare din Chișinău au fost dotate cu sisteme GPS de monitorizare și gestiune a flotei auto, cu ajutorul cărora au diminuat costurile cu flota auto.
Instituția de stat are peste 1500 de angajați, se află în subordonare directă a Primăriei Municipiului Chișinău, iar printre atribuțiile principale se numără:
- activitățile de amenajare și salubrizare;
- administrarea fondului locativ;
- servicii comunale și relații cu furnizorii;
- supraveghere tehnică;
- asistență juridică.
Potrivit responsabililor, soluția Monitorizare Basic cu echipament de monitorizare 3G va facilita supravegherea activității lucrătorilor, dar și reducerea cheltuielilor nejustificate. De cealaltă parte, angajații susțin faptul că nu sunt deranjați de prezența noilor dispozitive de monitorizare, întrucât montarea acestora îi responsabilizează.
Valentin Solonar este mecanic de tractor de aproape 4 decenii și declară că instalarea acestor dispozitive nu îl deranjează, întrucât își îndeplinește atribuțiile cu dedicație.
Victor Antoci, specialist în cadrul Direcției Locativ-Comunale din Chișinău și responsabil cu supravegherea angajaților, declară că în mai puțin de o lună de la instalarea dispozitivelor GPS, întreprinderea a economisit aproximativ 30% din volumul combustibilului întrebuințat.
Acesta declară că GPS-ul este un sistem foarte bun cu ajutorul căruia putem monitoriza locul în care se află unitățile de transport. Putem monitoriza și calcula consumul de combustibil în funcție de normele stabilite, putem determina cate ore au fost lucrate, graficul de lucru, dar și care sunt condițiile de trafic.
Până la finalul lunii aprilie, Direcția Locativ-Comunală și amenajare va mai achiziționa 15 autospeciale noi.
Întregul reportaj poate fi urmărit aici:
Află și tu care sunt soluțiile pentru gestionarea și monitorizarea unei flote din domeniul serviciilor publice!